Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

BLÖDNING OCH IN TILL FÖRLOSSNINGEN

Publicerad 2021-11-19 01:35:55 i Basic,

Igår vaknade jag upp och såg att det var blod i sängen. I ren panik drog jag tag i telefonen. Gravid i vecka 35. Det blev full fart in till förlossningen i Eskilstuna.

Paniken strömmade i hela kroppen. Jag var livrädd. Tankarna snurrade om det var någonting del på bebis eller om detta var ett tecken kanske på att förlossningen var igång. Jag hade en molande mens liknande värk i magen från att jag vaknade. Men inga värkar. 
Min bror stack direkt från jobbet sen blev det raka vägen in till förlossningen. 

Jag fick komma in i undersökningsrummet. Där satt dom den där apparaten på magen som ska sitta och mäta bebisens hjärtslag osv i 30 minuter. Strax efter en timme kom dom tillbaka och tog bort bältet runt magen. Läkaren kom äntligen in. Läkaren och en barnmorska, strax efter nån hade varit inne och tagit bort mitt bälte. 
Dom gjorde ultraljud och det såg bra ut, dom kunde inte se något fel hos bebisen och hjärtljuden lät också bra. 
Dom ville göra en gynundersökning för att se vart blödningen kom ifrån. Brorsan fick gå ner till cafét så länge och dra i sig lite lunch som han aldrig hann äta på jobbet. 
Nästan direkt när jag lagt mig i den där obekväma gungstolen så sa läkaren att jag hade fått åderbråck i underlivet och att det var anledningen till att jag blödde. Det kunde som se så gott som direkt. Men som gjorde ändå en undersökning inuti för att vara säker. Det såg bra ut. Jag hade inte öppnat mig någonting eller så. 

I början när jag pratade med dom via telefon och när jag väl kom in så trodde dom att det kunde vara förlossningen som var på gång, så barnmorskan där berättade att jag snart kunde få sammandragningar. Skönt var det ändå att förlossningen inte var igång. Och skönt att det inte var någonting fel med bebis! 
Det var bara att åka hem igen. Jag skulle försöka ta det lugnt och inte röra mig så mycket så det fortsätter blöda där nere. Helvete vilken panik jag fick när jag vaknade och såg blodet... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela