Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

KNÄPPANDE LJUD I MAGEN

Publicerad 2021-11-24 18:32:07 i Basic,

Bebis kommer vilken dag som helst nu. Det är skönt att allting är klart. Skötbordet är förberett med allt som kan tänkas behövas, spjälsängen är bäddad och hjulen på vagnen är pumpade.
I källaren står en gåvagn och massa annat som väntar på att få plockas fram när hon blivit äldre. Jag är förberedd. Jag är redo. 

Det ända egentliga jag har kvar att göra innan bebisen kommer är att jag måste dra en städning hemma och köpa hem ersättning ifall amningen inte skulle funka. 
Städningen var det tänkt att jag skulle tagit igår men det det blev inte av på grund av extrem sömnbrist då jag inte får sova alls på nätterna. Så jag tänkte jag tar det idag istället, men det blev inte heller av för jag gick ner till byn idag och skulle handla, vilket tar en stund, och så träffade jag på en kompis som jag satt och fikade med sen blev den en fika hemma hos brorsan också. Så när jag väl kom hem var jag så slut att det bara var att lägga sig och sova ett par timmar. 
Så ja, jag skjuter upp städningen tills i morgon. Igen. Vad gäller ersättningen så tänkte jag köpa det på fredag när pengarna kommer. Brorsan och jag ska nämligen in till Västerås och shoppa på något stort center som ska finnas där, så då inhandlar jag allt jag behöver. 

Det är spännande nu. När som helst kan vattnet gå eller värkarna kicka igång. Det känns helt otroligt och jag längtar så det skriker om det! En sak som jag tänkte ta upp också... 
Jag har märkt att att jag nu under slutet av graviditeten har hört ljud från magen då och då. Ett knäppa de ljud, typ som att man knäcker ett finger eller liknande. Och det låter ju högt och tydligt. 
Jag hade ingen aning om vad det kunde vara för något, jag tänkte, är det fostervatten som svamlar runt och skapat det där ljudet eller vad är det? Så jag gick in och sökte, och det verkade vara mycket vanligt. Vad folk skrev så var det bebisens leder jag hörde som knäppte, och det makes ju sense. Coolt ändå. 

Nej jag råkade väl sova lite allt för länge, klockan är halv sju nu och jag klev precis upp från min powernap. Det blir nog att sitta uppe hela denna natt, men vad gör väl det? Jag kan ändå inte sova på nätterna. Nu är det bara att passa på att sova så fort jag blir trött, vad klockan än är på dygnet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela