Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

KORBELL BLÖJHINK

Publicerad 2021-10-13 12:49:06 i Basic,


Woop Woop! Idag är det dags för en förlossnings kurs online via teams. Jag ser fram emot det. Att få diskutera, få information och råd. Sen ser jag också fram emot att få höra andra gravidas tankar och funderingar. Vem vet, kanske väcker det frågor som jag inte tänkt på?

Jag cyklade nyss ner till ica och mötte upp lillebror. Tanken var bara att jag skulle handla men när jag väl var där nere så fick jag ett mail om att mitt paket som jag har beställt fanns att hämta ut på spelbörsen. 
Jag beställde en Blöjhink igår nämligen, så det gick väldigt fort för den att komma! 3,3 kg stod det i mailet att den vägde, men det stod ingenting om hur stort paketet var. Jag tänkte att jag kanske kan få med den på cykeln ändå, det är ju ändå bara en blöjhink...
Yeah right. Paketet var as stort! Som tur är så bor brorsan precis bredvid Ica så han fick ta med sig paketet hem. Det fanns inte en chans att få med den på cykeln.

Jag har suttit och kollat rätt mycket faktiskt på blöjhinkar, men jag har inte kunnat bestämma mig vilken jag skulle köpa. Nu har jag ju dock bestämt mig, och det blev en korbell på 15 liter. 
Jag kollade en video på Youtube och denna hink verkar väldigt smidig. Den ska döda 99 % av alla bakterier, och dölja lukten från blöjorna. Den är smidig på så sätt också att den är en hel plast rulle färdig monterad innuti, så när påsen är full så skär man av plasten på en liten flik som sitter fast inuti luckan, sen knyter man bara påsen i botten och så är det klart. Skit smidigt ju, sen går det också att göra om den till en vanlig sophink efter blöjperioden, så det är ju bara pluss plusssss. Den kostade 225 kronor på babyland.se

Snäll storebror som man har så ska han köra upp paketet till mig efter jobbet idag, jag ser fram emot att få testa den faktiskt, och jag ser fram emot att få se om den lever upp till mina förväntningar. 


Det ända egentliga som jag har kvar att köpa nu är en bröstpump samt ersättning. Detta blir dock en köp för nästa månad. Sen är det bara små saker som ska köpas, som tvättlappar osv. 

En bonus är ju att jag fyller år i november (och det är väl en bonus med att ha många syskon) så jag lär ju få en hel del presenter till bebisen då, det ser jag verkligen fram emot, och jag älskar att få presenter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela