Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

SNART MAMMA, REDAN LYCKLIG!

Publicerad 2021-10-15 18:16:38 i Basic,

 
 
Nu är det bara två månader kvar tills jag blir mamma
och jag får träffa min dotter för allra första gången.
Spänningen är olidlig. Jag vill bara att tiden ska gå 
så jag kan få träffa henne nu!
 
 
Barnvagnen är färdigbäddad och klar med rosa som
dekoration. Jag tyckte att det smälte bra in med den 
gråa färgen som vagnen har. Så en rosa åkpåse,
samt en rosa filt som hänger vid vagnens handtag.
 
Skötbordet preppade jag igår. Jag har nog säkert 
förberett det med en sisådär 15 paket våtservetter,
säkert 150 par blöjor i allafall och allt annat smått
och gott som kommer att komma till användning.
Själva skötbordet har jag inte gjort så mycket med
än att placera ut sex stycken vita snygga korgar 
från Jysk som jag har samlat alla olika tillbehör i,
sen har jag bäddmadrassen, och ett kisslakan på så
madrassen slipper bli äcklig.
 
Spjälsängen bäddade jag i förregår om jag inte
minns fel. Kanske är det bara jag, kanske inte,
men jag hade ett helvete med att få till madrassen 
med spjälsängskyddet, det satt inte alls som jag 
ville att det skulle sitta. Knöt jag det bra på ena 
sidan så hängde det på den andra osv...
men efter en kort paus gjorde jag ett nytt försök
och då blev det bra.
I spjälsängen har jag bäddat med rosa lakan,
under lakanet har jag placerat ut ännu ett 
kisskydd så att inte madrassen ska bli äcklig.
En fyrkantigt ljusrosa täcke och en rosa kudde.
På sidan av spjälsängen i hörnet har jag satt en 
vit kanin med en rosa filt, en snuttefilt alltså. 
Bild på spjälsängen ser ni nedan.
 
Alla bebisens kläder och dylikt är rentvättade.
Alla plastsakerna är kockade och steraliserade.
BB- väskan är packad med alla bebisens saker,
kläder till mig samt allt tillbehör. Det ända jag 
inte har packat än är ersättning osv men det ska
jag köpa när det är löning och packa ner.
Jag kommer förmodligen att skriva ett separat
inlägg om hur jag har packat min BB- väska.
 
Babybyråerna är organiserade och ja, 
allting är på plats helt enkelt. 
Nu är det ända kvar att göra att se till att fixa
punkan på barnvagnen,sätta upp kant och skåpskydd,
spika fast alla lösa sladdar på golvet så jag inte 
råkar snubbla på dom när jag går runt med bebis,
ja det var väl det. 
 
Det känns skönt, jag är redo. Allting är så gott 
som klart. Snart mamma. Redan lycklig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela