Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

TRISTESS & RASTLÖS

Publicerad 2021-10-20 19:11:04 i Basic,

 
Nu när jag har fått klart allting här hemma med rensningen
och i stort sätt har fixat alla saker som behöver göras innan
bebisen kommer så har jag fått extrema känslor av tristess 
och rastlöshet. Jag har haft det i drygt en vecka nu och jag 
håller bokstavligt talat på att bli galen!
 
En bidragande faktor är ju att jag bor själv också. Så det är
ju inte så jäkla roligt när man känner sig så extremt rastlös,
att inte ha någon att prata med eller sådär. Jag är ju liksom
helt ensam hemma dag ut och dag in. 
Och varje dag är det precis samma sak. Jag har inte ett 
dugg att göra så det blir bara att jag hamnar i soffan och 
kollar på tv eller någon serie, och jag hatar det!
Grejen är den att jag vill inte ligga i soffan hela dagarna och 
kolla på serier eller spela playstation, jag har absolut ingen
lust med det överhuvudtaget. Men vad ska jag göra då?
Allting är ju klart.
 
I extrem tristess har jag till och med ställt mig och lagat 
mat även fast jag inte är hungrig, bara för att ha någonting
att göra. Jag har duschat eller badat flera gånger per dag,
bara för att ha någonting att göra. 
Jag har dammsugit och dragit världens storstädning,
varje dag, bara för att ha någonting att göra...
 
Jag vet inte vad jag ska göra, men jag håller seriöst på
att bli deprimerad av denna tristess och rastlöshet.
Har någon fått liknande i slutet av sin graviditet?
Alla tips och tankar är välkommna för jag håller på 
att gå under här hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela