Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

SNART ÄR DET DAGS

Publicerad 2022-04-02 22:29:55 i Basic,

Snart är det dags. Bara en vecka kvar till dopet, Oh jag ser så mycket fram emot det. Min lilla tös ska döpas 💕 

Det är ett ögonblick man bara får vara med om en gång i livet, att få döpas. Eller en gång per person om man ser det så. 
Allting är planerat in i minsta detalj. Dekorationen, fikat, hennes outfit... Ja det ända jag inte har lyckats med är mina egna kläder att ha på dopet. Ingen av mina klänningar passar in för dop... Byxor? Nej jag har bara 2 par halvglada jeans som jag förmodligen inte kommer i längre. Annars har jag bara mjukisbyxor.
Nu har jag rivit bland alla klänningar men ingen lycka skedd. I morgon får jag ta och gå igenom resten av kläderna och försöka hitta någonting, men jag ska också försöka se om jag kan låna nån klänning av någon. Kavaj har jag många av. Det gäller bara å hitta den där klänningen som passar in. 
Ja jag ska väl lägga fram det som det är också... Det är en klänning jag funderat över som jag gärna skulle vilja veta era åsikter om. Funkar det på ett dop eller är det alldeles för mycket princesstory? 

Temat är Rosa vitt. Vi blir omkring 20-25 personer som kommer på dopet och därefter dopfika. Det kommer att bli en helt underbar dag! Längtar. Så jag jag valt ut två texter också som jag ville ha med på dopet. Ena är den klassiska, du vet väl om att du är värdefull, och den andra som ska läsas upp heter vart du än går. Tyckte jag var fin, och det är som ett meddelande från mig till min dotter. Vart du än går, så är jag med dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela