Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

HENNES FÖRSTA ÄVENTYR

Publicerad 2022-01-02 22:44:59 i Basic,

Idag fick lilltjejen vara med om sitt första äventyr. Det blev nämligen korvgrillning ute i skogen vid vindskydden med morbror och kusin. Dock var det nog roligare för mig än vad det var för henne med tanke på att hon sov under hela resan haha...


Imorgon ska vi in till BVC för viktkontroll. Från början så var planen att brorsan skulle köra in oss så att vi skulle slippa allt krångel med väntetider och så med bussen... Men han hörde av sig idag och sa att han inte kommer kunna köra in oss för att han har fått ont i halsen. 
I ett tappert försök så hörde jag av mig till barnets far. Jag sa till honom att vi kommer ta bussen in till BVC i morgon, men om vi skulle kunna få åka med honom hem efter han slutat jobbet i morgon så vi slipper åka buss. Det gick bra som tur var. Nu är jag bara lite nojjig för det är första gången jag åker buss med barnvagn, och jag har inte en blekaste aning hur man ska ställa barnvagnen i bussen eller hur man sätter fast vagnen med bältet. Jag tycker inte om att göra saker för första gången själv när man inte har en susning om hur det ska göras. Jag blir nervös då. Men jag får ta mig i kragen och helt enkelt be busschauffören hjälpa mig med hur barnvagnen ska placeras och hur bältet ska sitta. Jag har självklart googlat runt men inte hittat någon information som kan hjälpa mig.


Jag hoppas att det visar att flickan har gått upp i vikt i morgon. Jag har ju som sagt bytt ersättning nyligen så jag hoppas bara att det inte har påverkat hennes vikt något. Jag bytte nämligen från semper till Nan för hon spyr så mycket. Nan sensitive. 
Sen har vi ju läkarbesök på fredag också på BVC. Nu kommer jag inte ihåg vad vi skulle göra då men det får jag kolla med bvc i morgon. 
Jag insåg också idag att jag behöver gå och köpa en sån där nässug. Jag såg idag att hon var lite snorig men jag fick inte ut snoret ur näsan på henne. Så en nässug står på shoppinglistan i morgon! 

En kort uppdatering. Det blir nog ett inlägg i morgon med efter bvc om hur det har gått, beroende på om jag får tid över eller inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela