Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

NYÅRSAFTON

Publicerad 2022-01-01 17:06:09 i Basic,

Nyårsafton blev en lugn hemmakväll med dotran. Inget besök. Bara hon och jag.
Flickan fick ett mysigt bad på kvällskvisten och det tycker hon verkligen om. Efter det la jag henne i sängen och borstade hennes hår, och det tycker hon också väldigt mycket om. 

Jag var lite orolig för hur hon skulle reagera på raketerna. Jag trodde att mina grannar skulle ha respekt nog till att inte smälla raketer precis utanför huset då dom vet att jag har en nyfödd bebis här hemma, men vid tolvslaget så smällde dom, precis utanför mitt fönster. 
Det gick väl rätt bra ändå. Hon blev lite rädd men jag höll för öronen på henne så att det skulle underlätta lite. Och det funkade. Men katterna å andra sidan blev livrädda. 
Jag låg i sängen, och sekunden det började smälla här utanför så kom katterna insprinhandes till mig i sovrummet, livrädda. Tycker så synd om dom. Jag tycker raketerna borde förbjudas. Herregud, vi behöver inte skjuta raketer. Det är bara ett nöje, men djuren, och barnen, får lida för det. För att vi vill ha lite kul och se färger på himlen. Nej jag röstar bort med raketerna. 

Inatt fick jag sova två timmar. Det är det längsta jag har fått sova på länge nu. Normalt så brukar jag få sova cirka en timme per dygn. 
Vid matningen i morse så spydde flickan rejält. Hela sängen blev nedladdad så jag håller på att tvätta för fullt. Jag måste se till att få på madrass skyddet så jag kan få sova ikväll. 

En kort uppdatering. Som sagt så kommer det att bli korta uppdateringar framöver då jag som ensamstående inte får så mycket tid över. 
På måndag ska vi i alla fall in till BVC för att kolla hennes vikt. Jag har nyligen bytt ersättning från semper till Nan så jag hoppas att hon har gått upp i vikt nu, hon spyr ju en hel del. 

Gott nytt år! 
Årets första bild på lillfisen (och hon vinkar). Hur söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela