Nina Gustavsson

♡ Graviditet, förlossning och livet som nybliven mamma ♡

Dopplanering

Publicerad 2022-03-25 13:37:36 i Basic,

Om några veckor är det dop. Planeringen är i full rullning och jag har några små inköp kvar att göra när det börjar närma sig.

På fikabordet står det tårta, bullar, kakor, kaffe, Saft, vatten, läsk, och snittar. Kvällen innan kommer det att bli mycket att förbereda med så lite tid. Jag kommer nog behöva ha upp någon som kan passa lillen medan jag bakar tårtorna och förbereder snittarna, annars kommer jag nog aldrig få gå och lägga mig. Saker tar lite längre tid när man är ensamstående med bebis.

Dopklänning har jag redan fixat, och det är superfin. Jag är dock lite orolig för att den ska vara alldeles för stor för henne... Men om så är fallet så får man fixa till det på något sätt. 
Själv har jag ingen aning om vad jag ska ha på mig i kyrkan... Jag måste kolla igenom vad jag har.. När jag får tid. 

Det blir omkring 20-30 personer som kommer på dopet. Svarstiden tog slut för två veckor sedan och det är två personer som inte avgett något svar än, så i det här fallet har jag tolkat deras tystnad som ett nej. Jag tänker inte planera in stolar och fika efter folk som inte svarar... Och ja jag är små irriterad på det.

Hennes gudmor, blev min faster. Bättre gudmor kan ingen ha. Och som gudfar, min äldsta storebror. Samma sak där. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag kommer att blogga mycket kring min graviditet och livet som följer efter det. Hur det är att vara en nybliven mamma, besvär och förlossning. LÄNK TILL MIN YOUTUBE: https://www.youtube.com/channel/UCqD2ywehtQYAJTmHIMnda1w/videos?view_as=subscriber

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela